BLS: w razie czego zadzwoń do swojego ubezpieczyciela!

Stłuczka? W razie czego zadzwoń do swojego ubezpieczyciela. W nerwowej sytuacji szybko dowiesz się, co zrobić, jak zgłosić szkodę, na co zwrócić uwagę. Przecież zawsze lepiej korzystać z pomocy swojego! Nie bez przyczyny właśnie to towarzystwo wybrałeś kupując ubezpieczenie komunikacyjne. Masz do niego numer w kontaktach, znasz infolinię, zawsze byłeś zadowolony z obsługi. A to w kryzysowej sytuacji wiele ułatwia. Przecież jak się coś dzieje ze zdrowiem, to też najpierw idziesz do swojego lekarza!

BLS

Dzwonisz do swojego

Najchętniej korzystamy z usług tych, których znamy, których wybraliśmy i sprawdziliśmy, albo tych, których polecili nam np. znajomi. Z samochodem jeździsz do „swojego” warsztatu, z  bolącym zębem pędzisz do „swojego” dentysty, z dzieckiem do „swojego” pediatry, z fryzurą do „swojego” fryzjera, a zepsuty but trafia do „swojego” szewca. Jedzenie najchętniej zamawiasz w ulubionej i sprawdzonej knajpce. A jak coś ci w kuchni nie wyjdzie, dzwonisz do mamy, by zasięgnąć porady, jak uratować reputację masterchefa. Ewentualnie dzwonisz do teściowej, ale w tym wypadku też mówimy o sprawdzonej instytucji. Jak się dobrze zastanowisz, to wyjdzie na to, że z „nowych” korzystasz naprawdę rzadko i najchętniej wtedy, gdy możesz poznać opinie i rekomendacje innych. Tak to działa, coraz mniej ufamy reklamom, coraz większe znaczenie mają opinie. Dziś one stają się najważniejszą walutą – na tym buduje się zaufanie do firmy, marki. Bez zaufania, nie kupujesz. Dlaczego więc nie zawsze z tego korzystasz? W razie czego więc zadzwoń do swojego ubezpieczyciela!

Jak wybrałeś swojego ubezpieczyciela?

Ubezpieczyciela też pewnie masz z polecenia lub kierowałeś się opiniami innych o firmie. Jeśli wybierałeś polisę u swojego agenta, to rozmawialiście, gdzie warto kupić polisę, bo nie tylko cena jest ważna. Przecież kilkuset złotych nie wydaje się ot tak, bez zastanowienia! Tym bardziej jeśli kupowałeś pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych. Swoje auto powierzasz tym, którzy w twoich oczach wypadają najlepiej, tym którym ufasz lub których inni polecają.

W razie stłuczki zadzwoń do swojego ubezpieczyciela!

Ze stłuczkami to jest tak – jak z twojej winy, to swoje auto naprawiasz z AC, czyli tam, gdzie chciałeś, a poszkodowany kierowca zgłasza szkodę z twojego OC. A jak ty jesteś poszkodowany, to naprawiasz samochód z OC sprawcy w jego ubezpieczalni, czyli nie zawsze tam gdzie byś chciał, bo przecież sam wybrałeś inną firmę. Tak to się robi, wszyscy kierowcy to niby wiedzą. No właśnie! A można zrobić inaczej i korzystać ze swojego ubezpieczyciela w obu przypadkach, i z OC i z AC. Zburzyliśmy twoją dotychczasową wiedzę? Bardzo dobrze! Bo nie musisz szukać ubezpieczyciela sprawcy i zgłaszać szkody w innym towarzystwie. Po stłuczce zadzwoń do swojego ubezpieczyciela. Tego, u którego kupiłeś OC. Tak, dobrze czytasz, wcale nie musisz mieć AC, żeby zadzwonić do swojego ubezpieczyciela. Nie musisz szukać, sprawdzać. Dzwoń jeszcze na miejscu zdarzenia. Dostaniesz pomoc i wskazówki z pierwszej ręki.

BLS – likwidujesz szkodę ze swoim ubezpieczycielem

Od kilku już lat działa w Polsce system BLS – bezpośredniej likwidacji szkód. Kupując OC możesz wybrać ubezpieczyciela, który działa w tym systemie. W tej chwili to Allianz (w zakresie portfela przejętego od Avivy), Ergo Hestia, Link4, PZU, UNIQA, WARTA oraz Wiener. Agent powinien cię o tym poinformować. To bezpłatna opcja, dzięki niej w razie stłuczki nie szukasz ubezpieczyciela sprawcy. Twój ubezpieczyciel robi to za ciebie, przejmuje likwidację szkody, a tobie wypłaca odszkodowanie lub naprawia samochód.

Warto być w tym systemie, bo przecież po to wybierasz swojego ubezpieczyciela, żeby mógł zająć się wszystkimi twoimi sprawami.

A jeśli nie masz BLS? Też dzwoń do swojego ubezpieczyciela

8 na 10 kierowców może skorzystać z systemu BLS. To prawda, nie wszystkie firmy do niego przystąpiły. Jednak żadna z firm, nawet ta, która nie jest w BLS, nie odmówi ci pomocy i porady, gdy zadzwonisz po stłuczce. Zawsze warto zadzwonić do swojego ubezpieczyciela, który udzieli ci informacji, pomoże, podpowie co i jak dalej robić. Korzystaj z takiej pomocy.

BLS – w razie stłuczki zadzwoń do swojego ubezpieczyciela

BLS działa w określonych przypadkach. Większość stłuczek to takie, w których koszty naprawy nie przekraczają 30 tys. zł i w tych właśnie sprawdza się ten system. Niestety zdarzają się poważniejsze wypadki, tych nie można zlikwidować za pomocą BLS. Jeśli zderzą się więcej niż dwa auta, szkody są znacznie wyższe niż 30 tys., są ranni albo  do stłuczki doszło poza granicami Polski, wówczas obowiązuje nas tradycyjny sposób likwidacji szkód. Jednak tak jak pisaliśmy wyżej, twój ubezpieczyciel podpowie zawsze, co masz zrobić.

Sprawdź, czy masz BLS – korzystaj z pomocy swojego ubezpieczyciela. Ułatwiaj sobie życie!