Ubezpieczenie na życie: jak opłacić składkę ubezpieczenia podczas kryzysu?
Pandemia COVID-19 wywołała kryzys gospodarczy. Być może jeszcze nie odczuwamy go bardzo mocno, a może już brakuje pieniędzy. Przeglądamy nasze wydatki i zastanawiamy się, z czego ewentualnie zrezygnować. Lepiej się na to po prostu mądrze przygotować, by nie podejmować pochopnych decyzji, które mogłyby nas lub naszych bliskich kosztować jeszcze więcej. Jak opłacić składkę ubezpieczenia podczas kryzysu? Dlaczego lepiej nie rezygnować z ochrony?
Dlaczego polisa na życie jest tak ważna? Jak opłacić składkę ubezpieczenia podczas kryzysu?
Polisa na życie to rodzaj zabezpieczenia finansowego dla rodziny na wypadek najgorszej ewentualności, czyli śmierci lub choroby ubezpieczonego. Decydując się na wykup takiego ubezpieczenia, chcemy mieć gwarancję wsparcia dla rodziny w trudnym momencie. Nie rezygnujmy z takiej ochrony, bo w czasie kryzysu takie zabezpieczenie jest bardzo ważne! Polisa na życie może też chronić w przypadku ciężkiej choroby, która np. uniemożliwiłaby pracę zawodową lub wiązałaby się ze znacznymi kosztami. Niestety, koronawirus nie sprawia, że ryzyko innych chorób się zmniejszyło.
Na liście domowych wydatków, składka na ubezpieczenie życiowe powinna więc pozostać.
NIE REZYGNUJ Z UBEZPIECZENIA
Polisa na życie zabezpiecza finansowo na wypadek:
- śmierci,
- inwalidztwa,
- poważnego zachorowania.
Skontaktuj się z ubezpieczycielem!
Skontaktuj się z ubezpieczycielem, sprawdź, jakie masz możliwości. Nieopłacenie składki nie jest rozwiązaniem. Oczywiście, w umowie są zapisy mówiące o tym, kiedy i jak polisa wygasa, jeśli nie opłacisz składki. Wiążą się z tym określone konsekwencje. Brak składki nie oznacza z reguły automatycznego wypowiedzenia polisy. I oczywiście, możesz umowę wypowiedzieć zgodnie z warunkami w umowie, ale są inne sposoby, by wydatek związany z polisą na jakiś czas zdjąć z domowego budżetu.
JEŚLI NIE STAĆ CIĘ NA OPŁACENIE SKŁADKI
Zakłady ubezpieczeń wychodzą naprzeciw potrzeb swoich klientów i zawsze starają się pomóc.
Ubezpieczyciele proponują w takich kryzysowych przypadkach:
- obniżenie składki i sumy ubezpieczenia,
- odroczenie opłaty składek na określony czas,
- zawieszenie płatności.
Odroczenie płatności od jej zawieszenia różni się tym, że przy zawieszeniu ochrona związana z ubezpieczeniem nie działa. Odroczenie płatności na indywidualny wniosek oznacza, że ochrona pozostaje na dotychczasowym poziomie. Każdy zakład ubezpieczeń ma indywidualną politykę w tym zakresie, dlatego warto na ten temat porozmawiać ze swoim ubezpieczycielem i wybrać najlepszą dla siebie opcję.
„Ok, to nie płacę” – to nie jest dobre planowanie budżetu!
Zawieszenie płatności odbywa się na wniosek klienta. Jeśli polisa jest powiązana z kredytem hipotecznym, zgłoszenie następuje przeważnie za pośrednictwem banku, a jego warunki ustala ubezpieczyciel z klientem również za pośrednictwem banku.
Nie rozwiążesz sprawy i nie zaplanujesz lepiej budżetu domowego, gdy po prostu stwierdzisz: „dobra, nie płacę tego i tego”. Podejdź do tego rozsądnie, przejrzyj umowy. Zastanów się, bez czego da się bez problemu funkcjonować. Najlepiej ciąć wydatki od rozrywki, zmniejszyć abonamenty, sprawdzić streamingi. Nie rezygnuj z ochrony, zarówno majątku (ubezpieczenie mieszkania), jak i życia.
#ZOSTAŃWDOMU i zadbaj o siebie i bliskich
PAMIĘTAJ! Ubezpieczenie na życie to pieniądze, które w razie ciężkiej choroby lub śmierci pomogą twojej rodzinie stanąć na nogi. Ryzyko w czasie pandemii wcale się nie zmniejsza, a wręcz przeciwnie: wzrasta.
Porozmawiaj ze swoim ubezpieczycielem. Na pewno wspólnie znajdziecie rozwiązanie, które ulży ci w trudnościach finansowych i sprawi, że nie będziesz musiał rezygnować z ubezpieczenia.